Recente lançamento, junto com o Demolition Company, também foi criado um novo editor, o Giants Editor 4.1.6. Essa versão é muito mais completa e traz mais recursos, como edição de particulas (poeira, fumaça) muito melhorada (agora você pode ver a fumaça, pois antes era somente por comandos xml), a escolha da qualidade dos objetos (para pc mais fracos é muito útil), e também uma melhora na qualidade das texturas, a visualização das partes sólidas dos mods (antes tbm não tinha como ver, pois a parte sólida era adicionada por comandos no xml), a visualização de animações em alguns mods, e a movimentação de plantas em tempo real, e mais outras coisas. Antes de instalar o Giants Editor 4.1.6, desinstale versões anteriores do programa.
4.1.6 (01.04.2010) ------------------ - Added depth blend map object mask - Added render target viewer - Added export all with copy - Added terrain layer edit dialog - Added error message if terrain weightmap could not be found - Added copy/paste in once (Shift+C/V) functionality - Added replace dialog short cut - Added destruction shape damage - Improved Terrain and Particle Panel - Changed bit dialog to save the new value automatically - Fixed on lost focus behavior of attribute panel - Fixed replace all with destructible assets issue - Fixed open in text editor issue (editor) - Fixed editor attribute panel scale - Fixed particle edit option on change max particle value - Fixed particle system panel reset button - Fixed save as menu option - Fixed new/undo crash bug - Fixed replace all with destructible assets issue - Fixed show dynamics issue (view menu) - Fixed spline edit gizmo issues (size and rotate)
4.1.5 (02.10.2009) ------------------ - Added secure save feature - Added grid snapping - Added spline editing - Added particle system panel - Added option to disable particle system wireframe over rendering - Added option to clear output log (in context menu) - Added animation panel - Added navigation meshes - Added bones visualization - Fixed CTRL-R issue - Fixed crash bug when loading old i3ds - Fixed i3d save (custommap wrap attribute) - Fixed HUD distance
4.1.4 (18.06.2009) ------------------ - Added reload option - Added open in text editor feature - Added multi object translate feature - Fixed over effect for object manipulation gizmo - Fixed material emissiveColor with alpha (i3d loading and saving)
4.1.3 (03.04.2009) ------------------ - Added mouse over effect for object manipulation gizmo - Added reset window layout option - Removed i3d v1.5 support (use older versions to migrate) - Fixed issue: Camera is not changed, if an i3d file is imported .
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